چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۶

فشار خون در زنان باردار

فشار خون در زنان باردار , برای کنترل فشار خون در دوران حاملگی از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم ؟

فشار خون در زنان باردار ,  بانوان در دوران حاملگی بیشتر باید مراقب فشار خونشان باشند .عوامل مختلفی بر فشار خون مادران باردار تاثیرگذار هستند
از جمله می توانیم به مصرف داروهای مختلف ،مصرف موادغذایی سرخ شده ،مصرف نمک ،استعمال دخانیات و استرس اشاره کنیم .

افزایش حجم خون و باریک شدن عروق خونی می تواند منجر به فشارخون بالا شود. فشارخون بالا در دوران بارداری،
مشکلاتی جدی از جمله کاهش جریان خون به جفت، جداشدن ناگهانی جفت، زایمان زودرس و
افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را به دنبال دارد. همچنین در دوران بارداری برای کاهش فشارخون بالا می توانید از مراحل زیر پیروی کنید.

با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی مشورت کنید. برخی از داروها می توانند موجب افزایش فشارخون شوند.
همچنین ممکن است پزشک داروهای جایگزینی برای شما تجویز کند
یا تشخیص دهد که باید تا بعد از زایمان از مصرف آن ها پرهیز شود. فشار خون در زنان باردار

مصرف موادغذایی سرخ شده را حذف یا محدود کنید. مصرف مداوم موادغذایی سرخ شده یا موادغذایی آغشته
به روغن فراوان می تواند باعث رسوب این روغن ها در عروق شود که باریک شدن مسیر جریان خون و در نتیجه افزایش فشارخون را به دنبال دارد.
بنابراین در صورت مصرف موادغذایی سرخ شده، غذای خود را با استفاده از سبزیجات تازه متعادل کنید.
برای نمونه مصرف مرغ سرخ شده به همراه سالاد به جای سیب زمینی سرخ شده توصیه می شود.

 فشار خون در زنان باردار

بر میزان نمک دریافتی خود نظارت داشته باشید. محدودیت روزانه برای مصرف نمک ۲۴۰۰ میلی گرم است،
هر چند کاهش مصرف نمک به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز باعث پایین آمدن فشارخون بالا می شود.
همچنین موادغذایی فرآوری شده، فست فودها و حتی برخی از نوشیدنی های ورزشی میزان بالایی سدیم دارند.

حفظ وزن سالم و افزایش فعالیت جسمی توصیه می شود. تقویت قلب و سیستم قلبی-عروقی باعث افزایش توانایی بدن در پمپاژ موثرتر خون خواهد شد.
در مورد به کارگیری روش های بالقوه و اطمینان از ایمن بودن آنها برای بدن خود و کودک با پزشک مشورت کنید. فشار خون در زنان باردار

از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل اجتناب کنید. استعمال سیگار و مصرف الکل
به قلب و سیستم جریان خون فشار و استرس وارد کرده که برای کودک خطرناک و مضر است.

میزان پتاسیم دریافتی خود را با مصرف مکمل های غذایی یا مصرف موادغذایی غنی از پتاسیم افزایش دهید.
دریافت ۲۰۰۰ میلی گرم پتاسیم از طریق مکمل های غذایی توصیه می شود.
همچنین موادغذایی غنی از پتاسیم شامل موز، آب پرتغال، آووکادو، طالبی، گوجه فرنگی و مرغ است. فشار خون در زنان باردار

یادگیری روش های آرامش بخشی از جمله تمرینات تنفسی یا یوگا برای کاهش سطوح استرس و کمک به تثبیت فشارخون توصیه می شود.
تمرینات تنفسی می تواند در کاهش استرس، اضطراب و ایجاد آرامش موثر باشد.

نیک صالحی


  • Comments Off
  • 18851 بازدید
robotblog
Load: 831
0٫81789 queries in 0٫817 seconds.